Saturday, April 11, 2009

Rumah Darul Bakti

4th April and yesterday (11th April 2009)..ira join program Kolej Kediaman E p Rumah Anak Yatim dan Berkeperluan Darul Bakti, Kota Belud. Tujuan utama kami ke situ adalah utk mengajar budak2 kat situ subjek BI and Math. Sesi pertama masa 4hb ari tu, kitaorang ajar BI. Semalam pula kitaorg ajar Math.. Ira pun anak yatim kan..so,tak susah utk ira fhm apa yg dorg rasa.. Tersentuh hati ira dengan nasib dorg tau..

Ne masa kitaorang mula2 sampai kat situ and then kitaorang bahagi2kan dorang kepada beberapa kumpulan..



Ne pula gambar ira tengah mengajar dorang subjek English (ader ciri-ciri sorang guru tak? =P )

Ne pula gambar-gambar kitaorang masa 'Latihan Dalam Kumpulan'..

Kitaorang tengah main 'Musical Chairs' ne..

Ira and Fawwaz bergambar dengan adik-adik dari kumpulan kitaorang (pelajar Form 1 and Two)

AJK program bergambar bersama-sama dengan warga Darul Bakti..


Banyak kenangan yang ira tak dapat lupakan.. Walaupun baru ja kenal..terasa cam dah ada bond yang kuat antara ira dan murid-murid yang ira ajar kat situ. Dorang boleh dikatakan agak manja dengan ira. Ira tak kisah, ira lagi suka.. Dorang cakap, "Kak,ambil kami kat sini masa cuti sekolah nanti ya kak? Bawa kami jalan-jalan.." InsyaAllah, if masa mengizinkan..ira akan tunaikan hasrat dorang tu.. Dorangkan adik-adik ira.. Takkanlah ira nak biarkan dorang macam tu je kan? Huhuhu..

Majoriti budak-budak kat situ suka main bola sepak tau.. Yang sedihnya, dorang takder kasut bola.. Staff and guru-guru kat situ berharap sangat agar ada pihak yang sudi hulurkan bantuan dan ringankan beban terutama untuk belikan kasut bola untuk budak-budak kat situ.. Ira nak usahakan bantuan tu.. Harap-harap, bila ira buat program untuk bantu warga Darul Bakti ne..banyak pihak yang akan tolong ira. Ira harap sangat.. Kesian budak-budak kat situ.. Taknaklah dorang membesar dengan keadaan serba kekurangan.. At least, biar dorang rasa..masih ada orang yang peduli dan sayangkan mereka..

5 comments:

  1. Sampai ari ne ira masih tak berkesempatan nak bawa budak-budak tu jalan-jalan ba.. Busy dengan study and busy dengan hal Rakan Muda. Adeh, rasa bersalah gila.. Tp, ada gak ira berhubung dengan dorang di situ. Alhamdulillah, dorang elok-elok saja. harap-harap, akan datang satu kesempatan untuk ira tunaikan janji ira kat dorang..

    ReplyDelete
  2. salam...boleh tak ira emelkan kepada saya contact person yg boleh d hubungi untok lawatan dan juga sumbangan kepada Rumah Anak Yatim Darul Bakti Kota Belud ni?
    Kalau ada emelkan ke alamat daus_alphacomp@yahoo.com.
    Terima kasih.
    _Mohd Firdaus_

    ReplyDelete
  3. Wsalam..
    sorry tak e-mail..
    dah alang-alang awak bagi e-mail awak, tu yang ira ym terus tu.. ^^
    Semoga perancangan awak berjalan lancar ye?

    ReplyDelete
  4. TQ...
    semoga jasa awak akan d balas...
    Amin...

    ReplyDelete